
De (plug-in) hybride Honda’s op een rij

ZR-V e:HEV ![]()
De nieuwe Honda ZR-V is onze middelgrote SUV met een karaktervol voorkomen op de weg. Het chassis is ontworpen om de luchtstroom te maximaliseren. Geïntegreerde koplampen en een groot radiatorrooster maken zijn verfijnde look compleet, terwijl de aerodynamische achterspoiler en dubbele uitlaten voor een sportief randje zorgen.

CR-V e:HEV & e:PHEV ![]()
De nieuwe CR-V is onze grootste premium SUV tot nu toe. Een nieuw ontworpen radiatorrooster met gaasstructuur, opvallende lichtmetalen velgen, gestroomlijnde LED-koplampen met sequentiële richtingaanwijzers en een opvallend achterlichtontwerp maken hem tot een krachtige verschijning op de weg.

HR-V e:HEV ![]()
Het coupé-stijl ontwerp van de Honda HR-V combineert eenvoudige en strakke lijnen. Zijn sterke SUV-houding geeft extra vertrouwen op de weg en zijn moderne stijl strekt zich uit tot de voorbumper die is geïntegreerd in het design en de kleur van de auto.

Civic e:HEV ![]()
De hybride voor echte bestuurders. De Civic e:HEV is een dynamische, zelfopladende, volledig hybride hatchback die het design en de technologie van de Civic aanvult met een indrukwekkend elektrisch vermogen.

Jazz e:HEV ![]()
Ontdek de stijlvolle, vloeiende lijnen van de Honda Jazz van koplamp tot achterlicht. Het ruime interieur ademt topkwaliteit en de stoelen zijn zo comfortabel dat u altijd zin hebt om te blijven zitten.

Hybride Honda’s ![]()
Honda rust bijna al zijn modellen uit met een hybride aandrijflijn, die bekendstaat als e:HEV ( Hybrid Electric Vehicle). Alleen de e:Ny1 en de Civic Type R vormen hierop een uitzondering. De e:HEV-technologie schakelt automatisch tussen verschillende aandrijfvormen, afhankelijk van wat op dat moment het meest efficiënt is.
De wielen kunnen worden aangedreven door alleen de elektromotor, een combinatie van de elektromotor en de benzinemotor, of uitsluitend door de benzinemotor. In de meeste situaties zorgt de elektromotor voor de aandrijving, terwijl de benzinemotor dan als generator stroom opwekt. Op constante hoge snelheden neemt de benzinemotor de aandrijving volledig over.
Dankzij regeneratief remmen wordt het compacte accupakket automatisch opgeladen, waardoor de Honda’s ook korte afstanden volledig elektrisch kan rijden. Al deze overgangen verlopen vloeiend en nagenoeg onmerkbaar voor de bestuurder. De elektromotor en verbrandingsmotor werken stil samen en leveren een comfortabele en soepele rijervaring.